b'Our Team I Nuestro EquipoThe Puente team brings unique and multifaceted skills producing a welcoming and caring environment for our participants. The nature of our work is people, and so thetalents our team brings are founded in empathy, compassion, and dignity. Through a lens of justice, equity, diversity, and inclusion and a trauma-informed approach,the team focuses on working with the community as key partners to guide the programs we implement; recognizing and elevating the existing skills, knowledge, andresiliency of the community we serve.In the same way that we, as an organization, partner with our community members as thought partners, our leadership team looks to our staff to guide the direction inwhich our organization will move forward. Our team works one-on-one with participants and so it is critical to our success to uplift their voices, while holding anoverarching view of our capacity to serve. Our belief in our community is so strong that developing them professionally as team members is an asset with 75% of ourstaff being members of the communities we serve and about 80% are bilingual in English and Spanish. In doing so, not only are we increasing the number of Latinxprofessionals in the workforce, but we are also knowledgeable on what the current and most pressing needs are for our service area. El equipo de Puente aporta habilidades nicas y multifacticas que producen un ambiente acogedor y afectuoso para nuestros participantes. La naturaleza de nuestrotrabajo son las personas, por lo que los talentos que aporta nuestro equipo se basan en la empata, la compasin y la dignidad. A travs de una lente de justicia,equidad, diversidad e inclusin y un enfoque basado en el trauma, el equipo se enfoca en trabajar con la comunidad como socios clave para guiar los programas queimplementamos; reconocer y elevar las habilidades, el conocimiento y la resiliencia existentes de la comunidad a la que servimos.De la misma manera que nosotros, como organizacin, nos asociamos con los miembros de nuestra comunidad como socios intelectuales, nuestro equipo de liderazgorecurre a nuestro personal para guiar la direccin en la que nuestra organizacin avanzar. Nuestro equipo trabaja individualmente con los participantes y, por lo tanto,es fundamental para nuestro xito alzar sus voces y, al mismo tiempo, mantener una visin general de nuestra capacidad de servir. Nuestra creencia en nuestracomunidad es tan fuerte que desarrollarnos profesionalmente como miembros del equipo es un activo: el 75% de nuestro personal son miembros de las comunidades alas que servimos y alrededor del 80% son bilinges en ingls y espaol. Al hacerlo, no solo estamos aumentando el nmero de profesionales latinos en la fuerzalaboral, sino que tambin conocemos cules son las necesidades actuales y ms urgentes para nuestra rea de servicio.26'